Woodcraft

-11%

Talisman: Magia i Miecz (5. edycja)

-22%

Inventions: Ewolucja Idei

-29%

MikroMakro 4: Ostatnie starcie

-35%
zabawka Ty Inc. 41294. Sprinkles - różowa krowa. Ty Beanie Bellies
-11%
akcesorium do gry Ark Nova: Pionek przerwy
Książki, komiksy ... Rozwiń
  64.90 PLN 89.99 PLN
  29.90 PLN 49.99 PLN
  36.00 PLN 49.99 PLN
Figurki i akcesoria ... Rozwiń
  8.90 PLN
  79.90 PLN 99.00 PLN
  169.00 PLN 199.00 PLN

Gry planszowe - słownik

Interakcja
 jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji: Cytadela Bang! Bohnhanza Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji: Książęta Florencji Puerto Rico Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Ludum - Akademia Graczy Planszówek   Encyklopedia Gier Planszowych   I-SZOP.pl - wyszukiwarka gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Gra o tron (okładka serialowa)
Kiedy pierwszy raz wzięłam do ręki "Grę o tron" czułam się troszeczkę zagubiona. Mnóstwo bohaterów, ...
Madzia Skowronek